SEO en SEA, voordelen, nadelen, verschillen en meer

SEO en SEA, het zijn termen die je overal hoort vallen. Maar wat is SEO? Wat is SEA? En welke voordelen hebben ze nou precies? Dit artikel geeft je antwoord op al deze vragen!

De voordelen van SEO

SEO heeft een hoop voordelen. Je trekt organisch bezoekers naar je website. Vooral als je goede content hebt. Zo vergroot je de bekendheid van jouw bedrijf en worden klanten geïnteresseerd in wat je te bieden hebt. Mensen die via Google naar jouw website gaan, zijn op zoek naar informatie, producten of diensten. Dit is een gouden kans voor jouw om ze te laten bijvullen en direct af te spreken!

Je verhoogt je online zichtbaarheid, wat de vindbaarheid van jouw bedrijf bevordert. Dit stelt jouw bedrijf dus in een heel ander daglicht dan je concurrentie. SEO is een langetermijnstrategie. Door de jaren heen krijg je meer en meer bezoekers naar jouw website, mits je de juiste strategie toepast natuurlijk.

De voordelen van SEA 

Je hebt een direct resultaat. Alleen moet je wel per klik geld betalen aan Google.Je kunt per conversie gemakkelijk bijhouden welke advertenties het meeste resultaat opleverden. Hierdoor weet je precies waar je jouw geld in moet steken!

Je kunt heel goed zien hoeveel bezoekers jouw website precies aantrekt op een dag, week of maand. Je kunt heel snel achterhalen wat het beste werkte en waarom! Dit is natuurlijk ideaal, want zo kun je direct verbeteringen doorvoeren in jouw SEA campagne én die van je concurrentie!

SEO en SEA met elkaar combineren voor een krachtige strategie

SEO en SEA zijn twee verschillende technieken, maar om het maximale uit je campagnes te halen is een combinatie van beide methodes essentieel. Door SEO en SEA samen toe te passen kun je jouw positie op de zoekresultaten optimaliseren. Dit bevordert de vindbaarheid van jouw website of webshop bij een zoekopdracht, wat uiteindelijk leidt tot meer conversies en omzet.

Het is slim om deze beide te combineren. Hierdoor heb je direct meer klanten en omzet maar werk je ondertussen ook aan een lange termijn strategie. Door dit samen te doen vergroot je de vindbaarheid van jouw website. Hierdoor bouw je op een snellere manier naamsbekendheid en vindbaarheid krijgen. Daarnaast kun je met de data uit bijvoorbeeld een SEA campagne ook weer wijzigingen en optimalisaties doorvoeren voor je SEO strategie. Het is dus een mooie aanvulling op elkaar waardoor je bedrijf snel kan groeien, laat deze kans dus niet liggen!

Gerelateerd bericht